محققان شرکت سام فارمد پتروسام

مقاله ای در رابطه محیط کشت کم لب (Chem Lab) آماده کرده اند تا شما عزیزان اطلاعات کامل تری را بدست آورید.

محیط کشت کم لب (Chem Lab) تنها یکی از محصولات آزمایشگاهی شرکت بلژیکی کم لب است که در ادامه با این محصول و استاندارد‌های مختلف تولید آن آشنا می‌شویم.

کمپانی کم لب در طول سال‌های متمادی اقدام به تولید و فروش محصولات شیمیایی و آزمایشگاهی در گرید‌های مختلف کرده و انواعی از محیط کشت را در این رده می‌توان مشاهده کرد.

شرکت سام فارمد رسام - صفر تا صد محیط کشت کم لب (ChemLab)محیط کشت کم لب ابزار‌ی استاندارد برای پرورش انواع یاخته و باکتری در محیط آزمایشگاه است.

شرکت کم لب و محصولات آزمایشگاهی

شرکت کم لب فعالیت خود را از سال 1993 آغاز کرده اما تا به امروز می‌توان از شرکت کم لب به عنوان یک برند کمیاب در بازار ایران نام برد.

در حال حاضر با کسب نمایندگی از این شرکت بلژیکی، امکان خرید و استفاده از محصولات این شرکت حوزه مواد شیمیایی برای علاقه مندان فراهم شده است. شرکت سام فامد رسام به صورت مستقیم محصولات شرکت کم لب را وارد کرده و در کمترین زمان ممکن محصولات را به مشتریان عزیز می رساند.

برای خرید تمامی محصولات شرکت کم لب لطفا روی لینک کلیک کرده و سفارش خود را ثبت کنید تا کارشناسان فروش ما در کمترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و سفارش شما را بررسی کنند.

مصارف محصولات این شرکت در زمینه کنترل کیفیت تولیدات دارویی و خوراکی بوده و انواع معرف‌ها و محصولات مخصوص دستگاه‌های آنالیزی را به تولید و فروش می‌رساند.

محیط کشت کم لب نیز یکی از محصولات خاص این شرکت بوده و جوابگوی انواع نیاز‌های آزمایشگاهی برای ایجاد محیط کشت باکتری و یاخته است.

با توجه به حساسیت و اهمیت این قبیل محصولات، ما تضمین‌کننده تحویل به موقع و ارسال سریع محصولات محیط کشت کم لب به تمام نقاط کشور خواهیم بود.

محیط کشت میکروبی کم لب از جمله تجهیزات لازم سنجش کیفیت برای آزمایشگاه‌های کیفیت سنجی خواهد بود و کیفیت محصولات کم لب در این زمینه مثال زدنی است.

شرکت سام فارمد رسام - صفر تا صد محیط کشت کم لب (ChemLab)باکتری‌ها و موجودات تک سلولی به لحاظ تکثیر وابسته به خود هستند.

محیط کشت و استاندارد‌های مختلف کم لب

هدف از طراحی محیط‌های کشت، ایجاد فضایی استاندارد برای رشد و پرورش میکروب و باکتری‌های تک سلولی است که به تنهایی توانایی رشد و تکثیر دارند.

در محیط کشت کم لب می‌توان فضاهای متنوعی را ایجاد کرد که این محیط‌های فیزیکی در قالب پک به فروش می‌رسند.

دسته بندی محیط‌های کشت کم لب:

نیز بر اساس پارامترهای متنوعی صورت پذیرفته که در ادامه با برخی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها آشنا خواهیم شد.

شما می‌توانید اغلب محیط کشت‌های استاندارد و شناخته شده در میان محصولات آزمایشگاهی را در ردیف محصولات کم لب نیز با بهترین کیفیت پیدا کنید.

به لحاظ تنوع استاندارد نیز ما با محیط کشت‌های selective media،differential media،Transport media و complete media روبه‌رو هستیم.

در ادبیات دانشگاهی ممکن است از واژه‌های نظیر مانند محیط کشت پایه، کشت افتراقی و محیط کشت کامل برای اشاره به برخی از انواع محیط‌های کشت استفاده شود.

به این ترتیب تولید کنندگان محیط کشت ملزم به در نظر گرفتن پارامتر‌های هر یک از این موارد بوده و با طیف متنوعی از پک‌های کاربردی در این زمینه روبه‌رو هستیم.

محیط کشت کم لب نیز در جهت رفع نیاز‌های آزمایشگاهی و انجام تحقیقات در زمینه رشد و پرورش میکروب هم اکنون در دسترس شما است.

محیط کشت ChemLab یک تجربه استاندارد و بهینه‌شده را در جهت مطالعه میکروب‌ها برای شما فراهم خواهد آورد.

شرکت سام فارمد رسام - صفر تا صد محیط کشت کم لب (ChemLab)کیت‌های پرورش کم لب به جهت نوع استفاده، طیف متنوعی را شامل می‌شود.

انتخاب محیط کشت و شیوه استفاده از محصول

برخی از انواع این محیط کشت ها مخصوص پرورش تک سلولی‌ها یعنی باکتری و میکروب طراحی شده‌اند.

محیط کشت میکروب، ابزار‌هایی در جهت رشد دادن میکروب و بررسی رفتارهای کنترل شده آن‌ها هستند.

در این محیط‌ها به صورت اولیه ممکن است مقداری ژل را مشاهده کنید که یاخته‌ها یا موادی که قصد رشد دادن آن‌ها را دارید، در درون این ژل قرار می‌گیرند.

با توجه به نوع ماده‌ای که قصد کشت دادن آن را دارید لازم است تا در مورد تهیه نوع خاصی از محیط کشت کم لب اقدام کنید.

محیط‌های میکروبیولوژیکال منحصر به ظرف‌های آگار هستند.

ذرات میکروبیولوژی به نسبت یاخته‌ها، ظریف و حساس‌تر بوده و در حوزه باکتری‌شناسی کاربرد زیادی دارند.

محیط‌های کشت کم لب جهت پرورش میکروب

همان‌طور که گفته شد برخی از انواع ایم محیط کشت جهت پرورش میکروب تدارک دیده شده‌اند. برای پرورش میکروب به محیط‌های کشت نوتریت آگار نیاز پیدا خواهد شد.

میکروب‌ها موجودات تک سلولی هستند و برای تکثیر وابستگی به خصوصی ندارند.

شما صرفا کافیست که اکسیژن، سطح پی اچ و خوراک این موجودات کوچک را تامین کرده و روند رشد آن‌ها را مشاهده کنید.

از دیگر محیط‌های کشت پرکاربرد در این زمینه می‌توان به نوترینت براث نیز اشاره کرد.

محیط کشت ChemLab به عنوان یکی از محبوب ترین کیت‌های مطالعه میکروب به لحاظ کیفیت و مقرون به صرفه بودن محصول آزمایشگاهی شناخته شده است.

محیط‌های کشت جهت مشاهده حرکت باکتری

محیط‌های کشت کم لب که به صورت نیمه جامد تولید شده‌اند می‌توانند در مواردی مورد استفاده قرار بگیرند که قصد دیدن حرکت باکتری‌ها را داشته باشید.

میزان آگار موجود در این محیط‌های کشت بسیار کمتر از محیط‌های کشت جامد بوده و زیست مولکولی باکتری‌ها را به شکل پویا به نمایش می‌گذارد.

این نوع از محیط کشت کم لب به لحاظ سطح آگار حد وسط محیط‌های جامد و مایع هستند.

محیط کشت میکروبی کم لب همچنین در انواع مختلف دیگری نیز طراحی شده و به فروش می‌رسد که در این مطلب صرفا به مهم‌ترین و پرکاربرد‌ترین آن‌ها اشاره شد.

نتیجه گیری

شرکت کم لب از کمپانی‌های با تجربه در زمینه تولید مواد تست آزمایشگاهی و کنترل کیفیت محصولات دارویی و خوراکی است.

این شرکت در بلژیک متولد شده و همچنان پتانسیل بسیاری برای پیدا کردن جایگاه خود در بازار ایران دارد.

استاندارد‌های این شرکت شیمیایی بسیار رقابتی بوده و کیفیت محصولات محیط کشت کم لب نیز مثال زدنی است.

افراد فعال در این حوزه به طیف وسیعی از محیط‌های کشت دسترسی داشته و امکان آشنایی و تهیه بسیاری از محصولات کم لب در ایران فراهم شده است.

در این مطلب به طور خلاصه با برخی از این محصولات و ویژگی‌های مختلف محیط‌های کشت آشنا شدیم.

این تنها بخشی از تولیدات شرکت کم لب بوده و استفاده از محصولات این شرکت می‌تواند تجربه حرفه‌ای شما در آزمایشگاه را متحول کرده و بهینه‌سازی کند.

منبع:

1.chem-lab

2.wikipedia

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست