محققان شرکت سام فارمد رسام

مقاله ای در رابطه باآندوتوکسین چیست؟ بررسی تکنولوژی تولید کیت‌های اندوتوکسین آماده کرده اند تا شما عزیزان اطلاعات کامل تری را بدست آورید.

آندوتوکسین چیست؟ بررسی تکنولوژی تولید کیت‌ های اندوتوکسین

غشای خارجی باکتری‌های گرم منفی توسط لیپوپلی ساکارید ها (LPS) تشکیل شده است. این مواد از یک بخش لیپیدی و یک بخش پلی ساکاریدی تشکیل شده‌اند که برای انسان و حیوانات سمی هستند. این لیپوپلی ساکارید ها به اندوتوکسین معروف هستند و درصورتی‌که باکتری‌ها تکثیر شوند، بخشی از اندوتوکسین ها با انتقال به محیط سبب بروز بیماری می‌شوند. درواقع LPS می‌تواند در بدن انسان‌ها سبب بروز واکنش‌های بیولوژیکی، تب و حتی مرگ گردد. امروزه تکنولوژی تولیدکیت‌های اندوتوکسین بسیار گسترش یافته تا با به‌کارگیری این روش در کنترل کیفی داروهای انسانی و حیوانی از بروز واکنش‌های بیولوژیکی در افراد جلوگیری شود.

در این مقاله به بررسی مزایای استفاده از کیت‌های اندوتوکسین می‌پردازیم.

شرکت سام فارمد رسام - تکنولوژی تولید کیت های اندوتوکسیناندوتوکسین چیست؟

بررسی تکنولوژی تولید کیت‌های اندوتوکسین و عملکرد آن

آزمایش اندوتوکسین باکتریایی با دو روش زیر انجام می‌شود:

  • آزمایش BET

نوعی روش آزمایشگاهی است که در آن میزان اندوتوکسین موجود در نمونه‌های بیولوژیکی به‌صورت دقیق اندازه‌گیری می‌شود. در ادامه این مقاله به بررسی تکنولوژی تولید کیت‌های اندوتوکسین می‌پردازیم.

  • تست اندوتوکسین یا تب‌زایی به روش LAL

این آزمایش برای تشخیص سموم باکتریایی در مواد اولیه لوازم آرایشی بهداشتی و همچنین در صنایع مواد غذایی به کار می‌رود. در روش LAL مقدار اندوتوکسین‌های باکتریایی به دست می‌آید و اصول این نوع تست‌ها بر مبنای کواگولاسیون ای است که در همولنف خرچنگ‌های نعل اسبی رخ می‌دهد.

سلول‌های خونی این نوع خرچنگ دارای حساسیت بالایی نسبت به اندوتوکسین بوده و درصورت وجود سم در یک نمونه به‌سرعت واکنش نشان می‌دهند. به‌طورکلی وجود اندوتوکسین در محیط اطراف این سلول‌ها منجر به بروز فرآیند انعقاد می‌شود و به همین دلیل گزینه مناسبی در تشخیص سم اندوتوکسین در مایعات است.

درواقع LAL به‌عنوان حساس‌ترین و خاص‌ترین روش موجود برای تشخیص اندوتوکسین‌ها است. برای حذف اندوتوکسین‌های باکتریایی در مواد غذایی و دارویی استفاده از روش‌های سنتی یا مدرن تفاوت چندانی ندارد. نکته مهم، سلامت افراد مصرف کننده است؛ بنابراین لازم است با استفاده از تکنولوژی تولید کیت‌های اندوتوکسین از بروز واکنش‌های آلرژیک در افراد جلوگیری کنید.

در ادامه این مقاله به معرفی کمپانی‌هایی که از فناوری تولید کیت‌های اندوتوکسین استفاده می‌کنند، می‌پردازیم.

شرکت سام فارمد رسام - تکنولوژی تولید کیت های اندوتوکسینتکنولوژی تولید کیت‌های اندوتوکسین

تکنولوژی تولید کیت‌ های اندوتوکسین و کاربرد آن

به‌طورکلی تکنولوژی تولید کیت‌های اندوتوکسین و درنتیجه کیت‌ها تولیدی، برای کنترل کیفی داروها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از دیگر کاربرد کیت‌های سنجش اندوتوکسین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از HDK کیت برای سنجش سلامت آب آشامیدنی
  •  صنایع داروسازی جهت سنجش میزان این سم در داروها
  • کنترل مواد اولیه لوازم آرایشی و بهداشتی
  • کارخانه‌های مواد غذایی جهت کنترل کیفی محصولات

با پیشرفت فناوری تولید کیت‌های اندوتوکسین از این کیت‌های تشخیص جهت بررسی سطح اندوتوکسین خون بیماران همودیالیزی نیز استفاده می‌شود. از مزایای دست یافتن به تکنولوژی تولید کیت‌های اندوتوکسین نسبت به کشت خون می‌توان به‌سرعت بالا در جواب دهی اشاره کرد. در واقع در مدت 2 ساعت جواب تست در اختیار پزشک قرار می‌گیرد و در فرآیند درمان و معالجه افراد تأثیرگذار است.

روش‌های سنجش میزان اندوتوکسین

چنانچه غلظت اندوتوکسین در بدن بالا رود سبب بروز تب، تغییر در تعداد گلبول‌های قرمز و نهایتاً شوک قلبی می‌شود؛ بنابراین لازم است در صنایع مختلف به‌خصوص داروسازی میزان اندوتوکسین داروها سنجیده شود تا سلامت افراد به خطر نیافتد. در اینجا به معرفی دو روش اصلی سنجش میزان اندوتوکسین می‌پردازیم:

برای خرید، فروش رفرنس استاندارد دارویی، کیت های اندوسیف و اندوتوکسین لطفا روی لینک کلیک کرده و سفارش خود را ثبت کنید تا کارشناسان فروش ما در کمترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و سفارش شما را بررسی کنند.

روش ژل کلات gel-colt

ساده‌ترین و سریع‌ترین روش تشخیص اندوتوکسین باکتریایی LAL است که به‌وسیله دو کیت مولتی و سینگل انجام می‌شود.

با این روش تنها به وجود یا عدم وجود اندوتوکسین در مواد پی می‌بریم.

روش ژل کلات باوجوداینکه مورد تائید فارماکوپه امریکا، اروپا و ژاپن است، اما به دلیل زمان بر بودن در حجم‌های بالا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

روش کروموژنیک Chromogenic

این روش دارای دقت بسیار بالایی است و میزان اندوتوکسین را در یک محدوده مشخص می‌کند. دستگاه‌هایی همچون اسپکتوفتومتر و… در روش کروموژنیک مورد استفاده قرار می‌گیرند تا در نهایت حاصل آزمایش به‌صورت یک عدد ثابت و دقیق گزارش شود.

کمپانی‌های لونزا و آندوسیف با استفاده از تکنولوژی تولید کیت‌های LAL مجهز به هردو مدل آزمون ژل کلات و کروموژنیک هستند.

شرکت سام فارمد رسام - تکنولوژی تولید کیت های اندوتوکسینکاربرد ویژه کیت‌های اندوتوکسین در صنایع داروسازی

معرفی کمپانی‌های تولید کننده کیت‌های اندوتوکسین

با توجه به نیاز صنایع داروسازی به کیت‌های اندوتوکسین، بسیاری از شرکت‌های معتبر اقدام به گسترش تکنولوژی تولید کیت‌های LAL نموده‌اند. در اینجا به معرفی 2 نمونه از این کیت‌ها می‌پردازیم:

1.     کیت‌های آزمایشگاهی اندوسیف (Endosafe):

شرکت امریکایی چارلز یکی از تولیدکنندگان معتبر کیت‌های اندوتوکسین اندوسیف است. این شرکت در سال 1947 تأسیس شده و علاوه بر فعالیت در زمینه تکنولوژی تولید کیت‌های LAL، در زمینه خدمات پزشکی و صنایع بیوتکنولوژی نیز شرکت دارد. کیت‌های اندوتوکسین اندوسیف یکی از برندهای معروف در میان شرکت‌های داروسازی است.

2.     کیت‌های آزمایشگاهی شرکت لونزا (Lonza)

این کیت‌ها توسط شرکت لونزا تولید و عرضه می‌شوند. این شرکت در زمینه تولید کیت‌های آزمایشگاهی بسیار شناخته شده است. کیت‌های اندوتوکسین شرکت لونزا در ایران یکی از پرفروش‌ترین نمونه‌های کیت در میان شرکت‌های داروسازی به شمار می‌رود.

به‌طورکلی کیت‌های سنجش اندوتوکسین به روش ژل کلات از کمپانی‌های لونزا آمریکا و اندوسیف، دارای بهترین کیفیت و بالاترین دقت در سنجش این نوع سم هستند. شما می‌توانید برای خرید کیت‌های سنجش اندوتوکسین با مشاوران ما تماس بگیرید.

شرکت سام فارمد رسام - تکنولوژی تولید کیت های اندوتوکسینکیت‌های آزمایشگاهی اندوسیف

سخن پایانی

همان‌طور که در مقاله بالا ذکر شد، LPS موجود در دیواره باکتری‌های گرم منفی یکی از محرک‌های سیستم ایمنی در انسان و حیوانات است و می‌تواند سبب بروز واکنش‌های بیولوژیکی، تب و درنهایت مرگ شود. امروزه تکنولوژی تولید کیت‌های اندوتوکسین برای تشخیص اندوتوکسین‌های باکتریایی گسترش چشم‌گیری داشته است. برای انجام این آزمایش از سلول‌های خونی خرچنگ‌های نعل اسبی استفاده می‌شود. به‌طور عمده­ای کیت‌ها در صنعت داروسازی جهت حذف اندوتوکسین‌های باکتریایی از دارو و مواد خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله به معرفی دو برند معتبر در زمینه تولید کیت‌های سنجش اندوتوکسین پرداختیم. شما می‌توانید کیت‌های لونزا و کیت‌های آزمایشگاهی اندوسیف را از طریق وب‌سایت ما سفارش دهید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت کیت‌های موجود با مشاوران سام فارمد رسام تماس حاصل نمایید.

ثبت درخواست

منایع:

  1. arcbioassay.com
  2. www.jooyeshgar.com
  3. www.hirssa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست